Facebook’un Kampanya Yapısı Değişiyor

Facebook’un Kampanya Yapısı Değişiyor


En çok kullanılan sosyal medya ağlarından bir olan Facebook 4 Mart’ta yeni bir kampanya yapısına geçiş yapacağını kullanıcılarına duyurdu. 4 Mart’ta tüm reklamverenlere aynı anda açılması planlanan yeni kampanya yapısı Ads Create Tool, Ads Manager ve Power Editor gibi tüm reklam ara yüzlerinde kullanılabilir olacak. Şimdi Facebook kullanıcılarının aklında bir soru işareti yeni sisteme geçmek için ne yapacağız konusu. Facebook bu konuda da açıklama yaptı. Yeni sistem için bir şey yapmalarına gerek kalmadan Facebook tüm reklam verenleri yeni sisteme otomatik olarak uygun hale getirecek ve sisteme entegre edecek. Yeni kampanya yapısının avantajı ise reklam verenlere hangi hedef kitleleri hedeflemeleri gerektiği konusunda bilgi sunuyor olması ve daha iyi sonuç veren hedefi seçmeleri için olanak sağlaması. Peki, bu kampanya yapısının eskikampanya yapısından farkı ne?

Eski sistem bilindiği gibi reklamlar ve kampanyalar olmak üzere iki bölümden oluşuyordu. Yeni sistemde ise bu yapı reklamlar, kampanyalar ve reklam setleri olmak üzere üç bölümden oluşuyor. Bu bölümler incelenirse işlevleri şu şekilde sıralanabilir;

1. Kampanyalar: Reklamverenlerin hedeflemelerini kapsıyor. Seçtikleri her hedefleme için elde ettikleri sonuçları ölçümlemelerini ve bu sayede de optimize etmelerini sağlıyor.

2. Reklam Setleri: Reklamverenlerin bütçe ve planlamalarına göre her aşamada var olacak olan bu bölüm reklamların sonuçlarının ölçümlenmesine ve reklamların ne zaman gösterileceğini kontrol edilmesine olanak sağlayacak.

3. Reklamlar: Reklam setleri içinde yer alan metin, video, link ve görselleri içeren bölümdür. 

0 yorum :